вівторок, 15 лютого 2022 р.

Практичний порадник на випадок надзвичайної ситуації.

Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки «У разі надзвичайної ситуації або війни»
Практичний порадник як вижити під час надзвичайної ситуації під час війни: Легко про серйозне за посиланням -
Практичний посібник довіра громади: кризові комунікації органів місцевого самоврядування
Мати в наявності та періодично уточнювати «Перелік захисних споруд цивільного захисту розташованих на території Хмельницької області».
ВАЖЛИВО:
Кризові етапи
Перший етап — сигнальний. Характеризується  появою невеликих повідомлень у мас-медіа. Якщо органи державної влади залишаються чутливими до настроїв стейкхолдерів та моніторять висвітлення у ЗМК «проблемних» тем та відповідні тенденції у висвітленні, є можливість прогнозувати розвиток ситуації. Рішення органів влади «не чіпати тему» не зупинить  ЗМІ — вони подаватимуть версії, інтерпретації, чутки.
Другий етап — зондування. Характеризується тим, що тут можна перехопити ініціативу і задати напрям розвитку теми. Відсутність відповіді призводить до небажаних реакцій і того, що інтерпретацію ситуації контролюватимуть ЗМІ протягом усього періоду розвитку кризи.
Третій етап — гострий. Характеризується найкоротшим і найбільш інтенсивним сплеском кризи, коли проблема перетворюється на справжню кризу. ЗМІ починають повідомляти про фінансові, ресурсні, людські збитки/шкоду. Це той етап, коли слід «виходити з кабінетів».
Четвертий етап — підхоплення. Характеризується  тим, що всі ЗМІ  намагаються висвітлити тему кризи. На цьому етапі може здаватись, що висвітлення кризи виходить з-під контролю і найважливішим є присутність у ЗМІ зі своєї позицією та узгодженість коментарів, які виходять від органу влади.
П'ятий етап — хронічний. Характеризується тим, що мас-медіа намагаються повертатись до теми, з'ясовуючи проблеми вини і відповідальності, а також долі потерпілих.
Перевага успішної діяльності органу державної влади тут може бути, коли відповідальність орган бере на себе, а потерпілим надає допомогу.
Шостий етап — відновлення репутації. Характеризується тим, що журналісти узагальнюють і з'ясовують, що зроблено, щоб криза не повторилась. Це етап, пов'язаний із винесенням уроків на майбутнє і вдосконаленням.
Органи влади, як правило, мають справу з суспільними кризами та їх наслідками. Такі справедливо вважаються найбільш небезпечними. Завдання комунікацій — прогнозувати і запобігати конфліктним положенням, в крайньому випадку — нейтралізувати втрати, яких зазнали.
Сем Блек, класифікуючи кризи, запропонував оригінальний підхід, розділивши їх з погляду PR на «відоме невідоме» і «невідоме невідоме».
«Відоме невідоме» — це тип неприємностей, що виникають через саму природу  органу або служби.
«Невідоме невідоме» — трапляються катастрофи й аварії, які ніхто не може передбачити.

З початком кризової ситуації слід зробити наступні невідкладні кроки:
— зайняти чітку, недвозначну позицію;
— привернути на свою сторону якомога більше прихильників;
— активізувати підтримку третіх сил;
— організувати присутність на місці події керівників високого рангу;
— централізувати комунікації, контролювати отримання та розповсюдження інформації;
— налагодити співпрацю зі ЗМІ;
— планувати стратегію дій після кризи;
— здійснювати постійний моніторинг ситуації та коректування дій.

БОРОТЬБА З ЧУТКАМИ
До основних причин виникнення чуток відносяться:
— різнобій і різноплановість інформації про подію;
— тривала затримка в ухваленні рішення;
— паніка;
— наявність організаційних проблем.
1. Намагайтеся уникати ситуацій, що породжують чутки
До них відносяться:
— нестача офіційної інформації та повідомлень з першоджерел;
— неповні повідомлення з першоджерел;
— підвищений рівень вимог і побоювань громадськості;
— помилкова інформація, що породжує сумніви;
— відсутність уваги до вимог особи (людина отримує задоволення від володіння «інформацією для внутрішнього користування»);
— затягування ухвалення рішень щодо серйозних питань;
— відчуття неможливості вплинути на свою долю;
— наявність великих організаційних проблем;
— конфлікти організації і окремих осіб.
Застосовуйте активні заходи боротьби з чутками