Як директор закладу загальної середньої освіти у своїй діяльності впродовж звітного періоду керувалася Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, Концепцією державного стандарту спеціальної освіти дітей з особливими освітніми потребами, наказами Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Хмельницької ОВА, наказами КО Відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Михайлюцької сільської ради, розпорядженнями Михайлюцької сільської ради Шепетівського району та іншими нормативно-правовими документами, які визначають порядок організації освітньої роботи в закладі, враховуючи вимоги додержання Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
Протягом року зусилля мене, як керівника закладу, були спрямовані на виконання поставлених завдань, зокрема:
- забезпечення оптимального функціонування школи як цілісної соціальнопедагогічної системи, створення умови для ефективної діяльності всіх підсистем, забезпечення безпекової складової в умовах правового режиму воєнного стану;
- організацію освітнього процесу на засадах людиноцентризму, формування в учнів ключових компетентностей, національних та загальнолюдських цінностей;
- створення оптимального мотивуючого та комфортного освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
- забезпечення реалізації політики академічної доброчесності, прозорості та відкритості;
- впровадження інноваційних педагогічних технологій у освітній процес;
- ефективна кадрова політика, забезпечення професійного розвитку педпрацівників;
- співпраця із соціальними партнерами, реалізація педагогіки партнерства;
- зміцнення та модернізація матеріально-технічної бази закладу. Виконання функціональних обов’язків щодо забезпечення обов’язковості загальної середньої освіти.
Загальна інформація про школу
Червоноцвітська гімназія Михайлюцьцької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області перебуває у комунальній власності Михайлюцької сільської ради, підпорядковується КО Відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму, є юридичною особою, функціонує відповідно до Статуту, що відповідає вимогам чинного законодавства і затверджений в установленому порядку, має довідку про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.
Навчально – виховний процес
Цей навчальний рік був особливим в організації і проведенні освітнього процесу. Навчання проходило очно на базі приміщення Городнявського ліцею з врахуванням місткості укриття. Адміністрацією закладу надавалися методичні рекомендації для педагогів щодо роботи в нових умовах.
Навчальний рік закінчили 59 учнів, з них в початковій школі – 22, в основній школі - 37.
У 2023-2024 навчальному році 100 % дітей шкільного віку були охоплені навчанням, що свідчить про те, що належним чином в гімназії організовано роботу щодо охоплення навчанням дітей шкільного віку, які проживають у мікрорайоні школи, забезпечення виконання всеобучу. Адміністрацією школи було своєчасно та у повному обсязі вжито заходів щодо забезпечення ведення обліку дітей шкільного віку. Організовано і проведено уточнення списків дітей та підлітків шкільного віку на підставі списків первинного обліку у сільській раді. За підсумками обліку дітей і підлітків шкільного віку складено статистичний звіт №77-РВК. Зазначений звіт сформований у Інформаційній системі управління освітою (ДІСУО). В 2023-2024 навчальному році 100 % дітей шкільного віку були охоплені навчанням, в тому числі 4 дітей з категорії ВПО, 2 здобувачі освіти навчалися з використанням дистанційних технологій.
Діти та вчителі були забезпечені довозом до Городнявського ліцею і у зворотньому напрямку шкільним автобусом.
Щомісяця аналізувався рух учнів, видавалися відповідні накази. Протягом року до різних класів зараховано 2 здобувачів освіти, вибуло – 2.
Напрацьована система роботи для здійснення контролю за відвідуванням учнями навчальних занять. Щоденно черговим адміністратором збирається оперативна інформація про стан відвідування, яка систематично аналізується на нарадах при директорові та на нарадах із класними керівниками, видаються накази по гімназії. Усі пропуски уроків підтверджені документами: медичними довідками, заявами батьків. Випадків бродяжництва, пропусків уроків без поважних причин не виявлено.
Режим дня в закладі був підпорядкований створенню оптимальних умов для здійснення успішної освітньої діяльності. Розклад уроків був складений з урахуванням динаміки працездатності учнів протягом дня, тижня, семестру, чергування видів діяльності і раціонального розподілу навчального навантаження.
Згідно до пункту 3 розділу І Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року» від 08.11.2023 № 3438-ІХ у 2022-2023 н.р. здобувачі освіти 4, 9 класів були звільнені від проходження ДПА.
Цьогоріч отримали свідоцтва:
- про здобуття початкової освіти- 4 здобувачі освіти
- про здобуття базової середньої -10 здобувачів освіти.
Станом на 01.06.24 р. до 1 класу на 2024-2025 н.р. зараховано 4 учні.
Моніторинг підсумків навчального року свідчить про те, що відповідно до робочого навчального плану школи в повному обсязі виконані освітня програма, навчальні плани і програми з предметів.
Результати навчання учнів 3-4 класів, що пройшли рівневе оцінювання, продемонстрували, що лише 1 учень (10 %) має високий рівень сформованості компонентів навчальної діяльності та 3 учні (30%) виявили початковий рівень сформованості компонентів навчальної діяльності. Атестовано 37 учнів 5-9 класів, що становить 100%. З них виявили наступні рівні компетентності:
початковий – 6 учнів -16 %
середній - 15 учнів – 40 %
достатній - 12 учнів –33 %
високий - 4 учні – 11 %
якісний показник – 44 %
Цього року школу закінчили з високими балами і нагороджені Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні» учні: Сініцина Ілона (6 клас), Бережний Даниїл (5 клас), Гіоргадзе Амелія (5 клас).
В ході аналізу встановлено, що програмовий матеріал з базових дисциплін здебільшого засвоєно здобувачами освіти на достатньому та середньому рівнях. В порівнянні з попереднім роком збільшився відсоток дітей з достатнім рівнем навчальних досягнень, що свідчить про позитивну динаміку. Проте, рейтинг основних базових предметів становить в основному 7 балів. Причиною виявлених освітніх втрат є:
- наявність об’єктивно складних тем, які завжди викликають труднощі під час вивчення та потребують постійного опрацювання шляхом систематичного повторення;
- пропуски уроків через хвороби та повітряні тривоги;
- відсутність належної підготовки до уроків та контроль з боку батьків;
- недостатній рівень диференціації та індивідуалізації освітнього процесу;
- недостатня робота з подолання прогалин в знаннях, формування мотивації до вивчення предметів з боку вчителів.
У 2023 – 2024 навчальному році заклад працював над впровадженням Державних стандартів освіти, реалізацією Концепції нової української школи, відповідно до якої було створено матеріально – технічну базу, забезпечено методичний, соціально-психологічний супровід освітнього процесу в 1-6 класах. У школі працювали 7 гуртків за інтересами та предметних гуртків: «Народні інструменти», «Спортивний», «Юний натураліст», «Юний математик», «Книголюб», «Інтелектуал» (фінансування безоплатне).
Минулий навчальний рік був результативним і для педагогів, і учнів гімназії. Про це свідчать здобутки педагогічного колективу, окремих учителів, перемоги учнів на предметних олімпіадах, МАН, різноманітних конкурсах.
Директор Слісарчук Світлана Степанівна отримала Подяку від імені Добровольчого формування Шепетівської міської територіальної громади № 1 за допомогу захисникам України.
Колектив Червоноцвітської гімназії отримав подяку від начальника Шепетівського районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки Сергія Царука за підтримку Збройних Сил України та активну громадську позицію.
В порівнянні з минулим навчальним роком спостерігається позитивна динаміка щодо збільшення кількості учасників різноманітних конкурсів та випробувань.
Виховна робота
Протягом 2023-2024 навчального року виховну роботу школи було організовано з урахуванням основних положень Конституції України згідно з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім'ї», Наказом Міністерства освіти і науки № 586 від 23.06.2022 року про Концепцію національно-патріотичного виховання в системі освіти України та Заходи щодо її реалізації до 2025 року, інформаційними матеріалами. Наскрізний процес виховання в Червоноцвітській гімназії забезпечено шляхом реалізації основних напрямків виховної діяльності, на скільки це було можливо в умовах воєнного стану, низкою традиційних та інноваційних форм та заходів виховного впливу, що забезпечили формування та розвиток життєвих компетентностей, моральних цінностей, практичних навичок. Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальним виступає національно-патріотичне, як стрижневе, основоположне, що відповідає як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладає підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть розвиток держави як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності за природу, як за національне багатство, здорового способу життя, готовності до змін та до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України. Національно-патріотичне виховання проходить наскрізним вектором через увесь освітній процес Червоноцвітської гімназії: щоденна хвилина мовчання о 9.00, демонстрація лише україномовного контенту та патріотичних пісень в укритті під час повітряних тривог, новорічно –різдвяні заходи з патріотичною тематикою, акції пам’яті до Дня Гідності та Свободи, до Дня пам’яті жертв Голодоморів , до Дня Соборності України, до Дня пам’яті героїв Крут, до Дня Героя. Формуванню мовленнєвої культури у здобувачів освіти, вихованню почуття патріотизму, глибокої любові до рідної мови та краю сприяли ряд заходів. Окремої уваги заслуговує волонтерська діяльність колективу школи, яка сприяє встановленню соціальних зв’язків, опануванню дітьми новими навичками, формуванню у них прагнення до відповідальної патріотичної поведінки, моральних та духовних якостей, світогляду справжнього громадянина України. Так, наші гімназисти долучаються до плетіння маскувальних сіток та виготовлення окопних свічок, також здобувачі освіти брали участь у різноманітних акціях на підтримку ЗСУ, що дало можливість кожному зробити свій внесок у перемогу, адже навіть найменша пожертва є важливою для наближення нашої перемоги в боротьбі з ворогом за незалежність і цілісність України. Реалії сьогодення визначили новий напрям волонтерської роботи – психологічна та моральна підтримка воїнів Збройних Сил України, допомога родинам, що були вимушені покинути свої домівки. Позакласні заходи сприяли формуванню у дітей творчості, розкриття їхньої індивідуальності: новорічні ранки , захід до Дня матері, заходи до Дня Вишиванки, до Дня слов’янської писемності та культури. Обов’язковим елементом виховної роботи в нашій школі є громадянсько-правове. Прищеплення поваги до Конституції України, її державних символів, знання та дотримання законів; виховання і підготовка учнів до життя і діяльності в правовій, демократичній державі. Виховання екологічної культури особистості, усвідомлення себе частиною природи, почуття відповідальності за неї як за національне багатство, основи життя на землі, виховання свідомого виконання норм поведінки в природі, готовності до природоохоронної діяльності сприяли ряд заходів екологічного спрямування: всеукраїнський урок доброти «Відповідальне та гуманне ставлення до тварин», екологічна естафета «Зелена весна Хмельниччини», участь у заходах тижня природничо-математичних наук, посадка квітів, осіння та весняна толоки. З метою пропаганди здорового способу життя в 2023-2024 навчальному році у Червоноцвітській гімназії під час Олімпійського тижня відбувся традиційний велокрос, шаховий турнір, «Веселі старти» (початкові класи), «Малі олімпійські ігри» (5-9 класи). До Дня Збройних сил України проходили спортивні змагання між 7, 8, 9 класами національно-патріотичного спрямування. Основою формування учнівського колективу є діяльність учнівського самоврядування. Робота органів учнівського самоврядування спланована та організовується відповідно до розробленої структури. Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній і глибоко змістовній роботі навчального закладу, залучає їх до управління справами колективу, допомагає їм зрозуміти свої права та обов’язки, формує у них почуття патріотизму, громадянської свідомості. Члени учнівського самоврядування традиційно беруть участь у проведенні загальношкільних свят та лінійок. З ініціативи міністерств в школі проводились рейди перевірки зовнішнього вигляду учнів, збереження шкільного майна, акції милосердя, трудові десанти. Організовано змагання "Клас року", що значно підвищує активність учнів у загальношкільних заходах та акціях. Запорукою успіху виховного впливу є партнерські стосунки з сім’ями, єдність вимог родинного та шкільного виховання. Саме тому активізовано роботу батьківського всеобучу, визначено Дні відкритих дверей для батьків, засновано клуб батьківського спілкування.
Покращенню превентивного, правового виховання сприяло налагодження співпраці із соціальними службами, установами та волонтерами. Як результат – жодного правопорушення протягом останніх 5 років. У тісній співпраці з органами місцевої влади, здійснюється соціально – психологічний супровід дітей різних категорій. Важливою у системі виховної роботи закладу є роль бібліотеки, як інформаційного центру, до послуг користувачів наявний фонд шкільних підручників, науково-педагогічної, психологічної, методичної літератури, видання з різних галузей знань, науково-популярної, довідкової та художньої літератури, фонд періодичних видань. Традиційними є заходи, спрямовані на популяризацію дитячого читання, презентації нових видань, тематичні виставки літератури, літературні вікторини, бібліотечні уроки.
Методична робота
Навчально – виховний процес в 2023-2024 навчальному році забезпечували 16 педагогічних працівників. Вжиті заходи щодо забезпечення школи кваліфікованими педагогічними кадрами: 100% вчителів мають повну вищу освіту. За якісним складом педагогічних працівників школа виглядає таким чином:
«спеціаліст»-1(6 %)
«спеціаліст ІІ категорії»– 1(6%)
«спеціаліст І категорії» – 3 (19%)
«спеціаліст вищої категорії» – 11 (69 %).
Протягом 2023-2024 н.р. було організовано роботу динамічних груп (відповідно до запитів та інтересів вчителів), творчої групи вчителів-предметників, вчителів, що атестуються, тренінг з фаху вчителів початкових класів, затверджено плани їхньої роботи.
Під час реалізації програми «Нова українська школа» велася ґрунтовна робота щодо методичного супроводу впровадження Концепції нової української школи та нового Державного стандарту початкової та базової загальної середньої освіти.
Крім того, особлива увага приділялась самоосвіті педагогів. Курсова перепідготовка здійснювалась у 2023-2024 н.р. згідно з перспективним планом. Її пройшли всі вчителі школи у різних форматах. Вони поділилися досвідом про проходження курсів на нарадах при директорові.
Атестація педагогів школи здійснювалась у 2023-2024 н.р. згідно з перспективним планом.
У звітному році було атестовано 3 педагогічних працівники:
1. Юрій Бережний, вчитель фізичної культури, трудового навчання встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
2. Тетяна Поплавська, вчитель англійської мови, встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії».
3. Леся Кордас , вчитель зарубіжної літератури, соціальний педагог встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» з обох посад.
У ході атестації було проведено вивчення досвіду роботи вчителів шляхом відвідування уроків, співбесід, анкетування учнів, батьків, колег. У грудні місяці проведено декаду «Я атестуюсь». Вчителі проводили уроки, виховні заходи, нестандартні форми роботи (змагання, вікторини, круглі столи тощо). Вивчення стану викладання окремих предметів здійснювалося згідно з перспективним планом. У 2023-2024 н.р. було вивчено стан викладання англійської мови, трудового навчання та технологій, фізичної культури, зарубіжної літератури у 5-9 класах та вивчено діяльність психологічної служби (наказ по школі № 08/од від 05.01.2024 р. «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів 5—9 класів із англійської мови», наказ по школі № 09/од від 15.01.2024 «Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з трудового навчання та технологій», наказ по школі №11/од від 09.02.2024 «Про підсумки вивчення стану викладання та рівня досягнень з фізкультури у 5-9 класах», наказ по школі № 15/од від 23.02.2024 «Про підсумки моніторингу стану викладання зарубіжної літератури у 5-9 класах», наказ по школі № 14/од від 23.02.2024 «Про вивчення діяльності психологічної служби»). Проводився моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з читання, англійської мови, зарубіжної літератури, фізичної культури, трудового навчання (наказ по школі № 70-од від 18.12.2023 «Про моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з читання, англійської мови, зарубіжної літератури, фізичної культури, трудового навчання», наказ по школі № 31/од від 03.06.2024 «Про повторний моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з читання, англійської мови, зарубіжної літератури, фізичної культури, трудового навчання»). Адміністрація школи у своїй роботі використовує інноваційні технології та методи: це й управлінський моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, і рейтинг в оцінці роботи вчителя, і нетрадиційні форми проведення педагогічних рад та нарад тощо. Школа має власний вебсайт, контент якого є корисним для батьків, учнів, вчителів. Якість комп'ютерної освіти педагогічних працівників є постійною турботою керівництва школи.
Матеріально-технічна база
Матеріально-технічна база закладу та його навчально-методичне оснащення забезпечують здійснення навчально-виховного процесу на достатньому рівні. Протягом року зміцнювалась матеріальна база школи, здійснений ремонт усіх класних кімнат школи. Естетичне оформлення приміщення здійснено відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та витримано в єдиному стилі. Загальний стан будівель та приміщень закладу має задовільний стан. На жаль, Червоноцвітська гімназія не має укриття, що заважає організації повноцінного очного навчання на базі нашої школи.
Всі матеріали регулярно оприходуються, звіти здаються в бухгалтерію відділу освіти. Щороку рада закладу та керівник звітують за витрачені кошти у вересні місяці на загальних батьківських зборах.
Соціальний захист та охорона праці
Здійснювалась робота у напрямку соціального захисту, збереження та зміцнення здоров'я учнів та педагогічних працівників: забезпечено організацію харчування, медичне обслуговування учнів школи було організовано відповідно нормативно-правової бази. Дотримано вимог щодо психофізичних навантажень учнів під час навчально- виховного процесу. Працівники закладу допускалися до роботи після медогляду, результати якого фіксувалися в санітарних книжках. В основному дотримано вимоги з охорони дитинства, техніки безпеки та охорони праці, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. Надано соціальну підтримку та допомогу дітям з малозабезпечених, багатодітних сімей, дітям-інвалідам (придбано подарунки на Новий рік, Останній дзвоник тощо) та учні з малозабезпечених сімей отримували безкоштовне харчування за бюджетний кошт. Здійснено моральне та матеріальне стимулювання дітей (Похвальні листи, грамоти, подяки тощо). Дотримано правопорядок неповнолітніми та вжито профілактичні заходи щодо попередження правопорушень з їх боку. Стан дитячого травматизму -0 учнів не отримували травми в урочний і позаурочний часи.
Державно - громадське управління
Запорукою успіху є залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю, співпраця з громадськими організаціями. Тому до управління діяльністю школи широко залучені педагогічна та батьківська громадськість, налагоджена тісна співпраця з різними громадськими організаціями. Батьки та громадськість схвально ставилися до діяльності школи. Дирекція школи намагалася вчасно реагувати на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, батьками, учнями. Аналіз роботи закладу за 2023/2024 навчальний рік свідчить про виконання в цілому завдань поставлених перед педагогічним колективом та адміністрацією закладу освіти.